Tashabos Students Products’ Exhibition in Abdul Rahim Shaheed Boys’ High School, Kabul
Wednesday, September 23, 2020
From 09:00 to 11:00a.m.
Tashabos Educational Organization in collaboration with Abdul Rahim Shaheed Boys’ High School organized the Tashabos students’ products’ exhibition. in a classroom. Mr. Fazel Rabi Haqbeen accompanied TEO team to the exhibition. Mr. Ghulam Haider Hussain, Principal following recitation of few verses from Holi Quraan, welcomed TEO team. …

See More
نمایشگاه تولیدات شاگردان متشبث در لیسه عالی عبدالرحیم شهید
تاریخ: ۲/۷/۱۳۹۹
زمان: ۹:۳۰ الی ۱۱:۱۵ قبل از ظهر
نمایشگاه از سوی موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث با همکاری اداره لیسه برگذار شد که اعضای موسسه با شمول رییس موسسه محترم فضل ربی حقبین از آن دیدن نموده که در ابتدا بعد از تلاوت کلام الهی مدیر لیسه محترم غلام حیدر حسین به اعضای موسسه خوش آمدید گفته و از تطبیق چنین برنامه مهم به سطح دو مکتب حوزه سیزدهم تعلیمی(عبدالرحیم شهید و زینب کبرا) ابراز خرسندی و سپاس نمود و ابتکارات و نوآوری های شاگردان را تقدیر نمود در ادامه رییس موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث در جریان صحبت های خویش به شاگردان برنامه تشبث را یک فرصت طلایی یاد نمود و آنها را خوشبخت خواند که امروز با استفاده از ذهن و نوآوری های خود هرکس ابتکارات خود را به نمایش گذاشته اند و شاگردان را تشویق نمود تا با استفاده از این فرصت دیگر هم در راستای توسعه کار و بار کوچک شان کار نمایند تا در آینده مصدر خدمت به خود، فامیل، جامه و حتی جهان گردد و از همین طریقه زمینه را برای ادامه تحصیلات عالی خود فراهم سازد.
نکات جالب و مهم نمایشگاه را قرار ذیل بیان میکنیم
– در نمایشگاه تولیدات مانند: نقاشی، رسامی، لباس و دستکول، وسایل تزیینی و مواد خوراکی (به تعداد ۲۰ میز) به نمایش گذاشته شده بود که مدیر لیسه، سرمعلمان، استادان و شاگردان از آن دیدن نمودند.
سخنان بعضی از اشتراک کننده های نمایشگاه امروزی و تولیدات جالب شان
– خانمحمد شاگرد صنف ۱۱ انواع کلید بندها همچو کلید بند از مرمی٬ بم دستی را به نمایش گذاشته بود. او گفت می خواهد کلید بندها را از مرمی های استفاده شده جور نماید و نشان دهد که ما صلح را خواهانیم نه کشتن.
– محمد رحیم شاگرد صنف۱۲(۱۶) این لیسه که دکان مواد خوراکی داشت چنین گفت” گپ استاد ما که دو خربوزه در یک دست گرفته نمیشود مگر حالا گرفته میشود هر دورا در یک پلاستیک می اندازیم“ هدف او از این ضرب المثل این بود که ما میتوانیم همزمان با خواندن دروس مکتب یک کاروبار را هم به پیش ببریم.
– بسم الله شاگرد صنف ٬۱۲ کار هنری دلچسپ همچو نقاشی بودا بامیان به نمایش گذاشته بود. وی در گالری هنری واقع مارکیت محبت خان منزل دوم در مرکز تجارتی برچی کار کی کند.
– علی شفا شاگرد صنف ۱۱ کار مقبول هنری زربافت که نمونه آن کلمه طیبه نهایت مقبول را به نمایش گذاشته بود.
– علی حسین شاگرد صنف ۱۱(۱۶) با به کار گرفتن وسایل ابتدایی(نل پلاستیکی آب، کاغذ و دیگر اشیا) توانسته است که یک تفنگ را به شکل ابتدایی بسازد که فیر هم میکند.
– سید بشیر شاگرد صنف ۱۱ کار خطاطی خویش را به نمایش گذاشته بود. خطاطی متذکره سبک عربی بوده. وی در کورس انسجام خطاطی را تدریس می نماید و می خواهد کار خود را توسعه دهد.
– حسین احمد شاگرد صنف ۱۱ جاینت بکس برق را به نمایش گذاشته بود که سه نوع کار شامل برق جنراتور٬ برق شهری و مصرف را تنظیم می نماید.
– حفیظ الله فرهمند نظری شاگرد صنف ۱۱(۵) که در بخش رسامی یک تصویر دلچسپ کشیده بود هدف این کار خود را فراهم سازی زمینه آرامش ذهن در هنگام خسته گی عنوان نمود و یادآوری نمود که کار این تابلو را با استفاده از فرصت قرنطین انجام داده است.
– جاوید شاگرد صنف ۱۱ بیک و دستکول را تولید و به نمایش گذاشته بود. کیفیت بیک ها عالی بود در صورت حمایت از کار وی به آسانی می تواند جلو ورود بیک ها از بیرون را بیگرد.
– علی رامین شاگرد صنف ۱۱ کار هنری خویش را به نمایش گذاشته بود که شامل رسامی قصر دارالامان و روضه مبارک بوده.
– در خاتمه شاگردان اشتراک کننده به منظور اشتراک در گروپ واتس اپ موسسه شماره های مبایل خود را جمع آوری نموده و خواهان عضویت در این گروپ شدند.